ApoKOLIpszis 2.0

Képzeld el, hogy turistaként érkezel Dél-Amerikába… Képzeld el, hogy minden jól alakul… Aztán képzeld el, hogy egy fatális véletlen folytán a helyi hatóságok börtönbe zárnak, és az ártatlan nyaralásból hirtelen rémálom válik. Képzeld el, hogy a szabadságot már 60 napja, négy barátoddal együtt a hátad mögött hagytad, a helyzet kilátástalan. Aztán egy napsütéses délutánon egy ismeretlen rab a börtönből kinyitja a cella ajtaját, torkából rekedten szakad fel a megmentő kiáltás: “ANARCHIAAAAA!”

És most, hogy így megemeltük a játék drámafaktorát, azonnal le is kell törjük, mert az összes katasztrófát sikerült öt és fél sorban összefoglalni…Az ApoKOLIpszis 2.0 akkora népszerűségnek örvendett idén, hogy a 13 csapat rekordidő alatt megalakult, és aki nem kapott észbe időben, könnyen lecsúszott a lehetőségről, hogy részese legyen a mostani őrületnek. A játék lényege az volt, hogy minden egyes tag választott magának egy személyiséget a megadottak közül (A Mesterlövész: Alexei Dragunov; A Sakkmester: Sam Collins; Az Ügyvéd: Emilia Von Kompf; A Műszerész: Anton Arjakov; A Háborús Bűnös: Guy Gartner), és a névvel együtt felvette az illetőre vonatkozó erősségeket, amelyek a csapat segítségére lehettek az előrejutásban.

Az egész időre és pontokra ment: a verseny kezdetét egy irányhibás csippantás jelezte a recepciónál, majd az időpont rögzítése után megkezdődött a rohanás… szó szerint. Minden feladatra 10 percet kaptak a versenyzők, és 10 állomást kellett teljesíteni, amelyek szétszórtan helyezkedtek el a kollégium épületében. Ezeken a pontokon változatos és kihívásokkal teli feladatok várták a jelentkezőket, többek között rejtvényeket kellett megoldani, az egyik konyhában innen-onnan lelógó válaszokat találni bizonyos kérdésekre, gázmaszkban átkommandózni egy rakás szék közt, lufikat fújni, valamint bekötött szemmel megtalálni a nevedet egy borítékon… A feladatok megoldását nehezítette az a tény, hogy a második állomástól fogva egy embert mindig hátra kellett hagyni – ilyenkor jól meg kellett gondolni, ki lesz az, aki a következő feladvány megfejtéséből kimarad, mert könnyen meglehet, hogy épp arra a tagra lesz szükség a különleges képességei miatt. Ha például A Mesterlövész ott volt annál az állomásnál, ahol mondjuk, kedvezményeket kap (közelebbről lőhet célba, mondjuk), már az nagy könnyebbségnek számított a játék folyamán. Ha viszont a közös döntés alapján hátramaradt…

IMG_4399

Minden időre ment: nagy átlagban kevesebb, mint egy óra alatt végigért mindenki a megadott pályán, és a verseny végét egy újabb irányhibás csippantás, és időpontrögzítés jelezte. Az egész esemény este hatkor kezdődött, a csapatok bizonyos időközönként indulhattak útnak, így az eredményhirdetésre végül nem sokkal éjfél előtt került sor. Minden résztvevő oklevéllel távozott a helyszínről, az első három helyezettet pedig kisebb ajándékokkal is megjutalmazták.

IMG_4429

Írta: Borbély Csilla